CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »
Get This Wan Hazel Home Wan Hazel Profile Wan Hazel LINK Get This.
Annyeonghaseyo 안녕하세요 ! Welcome To My Blog ! :)

Saturday, 12 November 2011

Teddy Oh Teddy ..









teddy .. setiap malam aku peluk kau . setiap malam aku cium kau . muka kau yang comel tu .. alahai, rasa nak pengsan saja lah :) . kalau aku sedih dan menangis seorang diri, kau lah yang selalu temankan aku . tak macam kawan aku yang lain .

kan best kalau kau ada hati, perasaan, otak dan akal ? kau boleh jadi kawan baik aku sampai bila - bila . cuma kau dan aku . kita boleh kongsi sama - sama suka dan duka kita . bila kita sedih, gembira .. kita boleh alami sama - sama . bestnya .. <3

tapi .. tu tak akan berlaku kan ? ya, memang tak akan berlaku . kalau tu berlaku mungkin satu dunia penuh dengan teddy bear je kan ? hahaha .. :D

Tuesday, 8 November 2011

Kenyataan yang sebenarnya

kau katakan padaku yang kau tak cintakan aku dan tak boleh terima aku . kau tahu ape perasaan aku ketika itu ? hatiku seperti dihiris-hiris dan dirobek robekkan oleh kau . aku tahu aku tak seperti orang yang kau kasihi tu . aku tahu aku tak boleh gantikan tempat dia di hati kau . setiap malam, aku selalu menangis . kau tahu kenapa aku menangis ? sebab kau aku menangis . aku tahu aku siapa di hati kau . kau hanya anggap aku sebagai kawan kau dan juga adik kau .

aku hanya mampu menangis bersendirian . menahan keperitan yang aku alami . menahan kesakitan yang aku alami . bila aku bersama dengan kau, aku berpura-pura gembira . aku tak mahu kau tahu yang aku tengah sedih sebab kau . hipokrit kan aku ni ? setiap kata - kata yang kau keluarkan padaku, semuanya bermakna bagiku . 

bodoh kan aku ni ? kau meminta padaku untuk lupakan kau dan lepaskan kau pergi . ya, aku akan lupakan semua tentang cinta aku pada kau dan .. aku akan lepaskan kau pergi dari hidup aku . walaupun bukan kemahuanku . aku akan cuba menerima semua kenyataan ni .. dengan hati yang tabah .

Aku BENCI Perasaan Aku Ni

aku .. sayangkan kau . cintakan kau . rindukan kau . kau tau kenapa aku sayangkan kau ? entah lah, aku sendiri pun tak tau kenapa aku boleh cintakan kau . orang kata, cinta tu buta . betul ke cinta tu buta ? atau aku sendiri yang buta ?

ya, aku yang buta . buta sayangkan kau, rindukan kau . kawan - kawan aku cakap dekat aku,

" macam mana lah kau boleh sukakan dia ha ? dia tu kan bukan hensem pun ."

memang dia tak hensem, comel , etc . tapi dia tak HIPOKRIT macam orang yang ada rupa . dia tak BERLAGAK macam orang yang hensem, comel, semua - semua tu . dia seorang lelaki yang SETIA dengan orang yang dia sayang . bukan macam orang lain yang CURANG dan SAKITI HATI orang yang diorang sayang . 

tapi .. sekarang, dia mahu tinggalkan aku . aku tak mahu kehilangan dia . dialah cinta aku, dialah hati aku, dan dialah jantung aku . kalau semua tu hilang, boleh ke aku hidup ? sudah tentu aku tak boleh hidup tanpa dia . siapa yang mahu melayan kerenah aku yang kebudak-budakan ni ? siapa yang mahu mengambil berat tentang aku lagi ? tiada siapa kecuali kau saja . 

kau pernah katakan padaku,

" cinta itu tak boleh dipaksa datang dan pergi ."

ya, cinta memang tak boleh dipaksa datang dan juga pergi . tapi, bagaimana aku mahu hilangkan perasaan ni pada kau ? memang sakit bila cintakan orang yang tak pernah cintakan diri kita . aku sudah cuba banyak kali tapi tak berhasil pun . kau tetap ada dalam ingatan aku . kau hanya cintakan dia, bukan aku . bukankah itu HIPOKRIT namanya kalau kita sayangkan seseorang secara terpaksa dan tak rela hati ? 

pada lembaran ni lah aku tuliskan yang AKU CINTAKAN KAMU ..

Thursday, 27 October 2011

cinta itu menyakitkan

halu halu korg ~ dh lme tk update blog piqa . agk lme jgak lahh . since piqa pmr smpai skrg . tp skrg nie piqa tk nk cter2 psl pmr . skrg nie piqa nk cter2 bsing2 laahh kn psl CINTA .

msti lahh korg2 nie tau kn psl cinta nie . mmg pembongak laahh kan kalau tkde org tau psl cinta . btw, btol ke cinta nie mnykitkn ? huummm .. bg piqa laahh . mmg cinta tuhh mnykitkn . sakit ble org yg kite syg tuhh tinggalkn kite . yup, mmg mnykitkn . piqa pnh mngalami experience mcm nie . sakit hti + frust menonggek + sdehh gler2 laahh ble time dye kuar dr hidup piqa . dlm hti piqa cme ada dye je mse tuhh . tp nk buat cmne kn kalau dh dye tk nk kat kite . so, dr situ piqa dh buat kptusan piqa tk nk couple ngn sape2 smpai ada org yg bkakn hti piqa nie . lgpun, piqa prhtikn skrg lah kn rmai jejaka2 idaman malaya nie CURANG . mnydehkn btol laahh . bkn laki je yg menyundal , pmpuan pun sme je nie haa . haiisshh .. okay, tuhh bru situasi yg prtma . yg kduanye ble kite ske someone tuhh senyap2 . tp laki yg kite ske tuhh ske org lain . contohnye laki yg kite ske tuhh ske kat kwn baik kite lah kn . perrgghh .. mmg trbaik lahh . lg parah kalau tgk diorg rpat . g mne2 msti kwn baik kite msti ngn dye . mcm belangkas . mmg brtmbah sakit lahh kn . msti lahh jless tgk diorg cmtu . ble text ngn kite je .. asyk cter psl org yg dye ske tuhh . tk ke lg brdarah hti kite nie ? hmmm ..

jd, ksmpulan yg leh piqa buat kat sini adalaahh CINTA ITU MENYAKITKAN . tp sakit2 pun kite kne tau yg kite prlukn cnta utk mnyayangi antara satu sme lain especially our family :) . that's all for today . piqa nk out dlu . lain kali piqa update lg . tata ~

#komen tauu ~

Wednesday, 21 September 2011

gler bosannn~!!!

halu halu korg :) . bsan gler hri nie . ngeee~ korg2 .. ape pndpt korg kalau kite ennn jd model ? ( HA ? JD MODEL ????!!! ) bkn model yg naik ats pntas tuhh . i mean model for mjalah . hahahaha . tbe2 je kite trniat cmtuhh . skurg2nye kite lehh dpt duit sket enn . lehh bntu kuarga kite . emmm .. td enn kite cri lahh agensi model . then, kite trjmpe satu url nie . nk tgk ? nie url dye :

                             http://www.the2011orlando.com/reg/kualalumpur2.php#

menarik gler ennn ? kite pun ape lg sbmit lahh borg tuhh . hehehehe ~ tkde kje . lgpun $50,000 tuhh . byk kot . tp kite tk tau lg nk g tk audition tuhh ( kalau dpt lahh ) . yelahh , kite mnede trnsport kot . dibuatnye jauhh lg lahh kite tk lehh g . emmm, okay lahhh korg . kite nk off dlu . nk smbung buat rvsion . tata korg <3

Tuesday, 20 September 2011

PMR nk dkt dahhh !!! :O

halu halu korg :) ~ dh lme kite tk mnjengah blog kite nie . mklumlahh . dh nk pmr ennn . jrg lahh bkak blog . kne stdy . rndu gak ngn blog kite nie . korg2 ape cter ? shat ? kalau shat alhamdulillah ye :) . kite lak shat walafiat . lg2 nk dkt pmr nie . msti kne jge kshatan . td smpt lg kite mengedit gmbr SHINee . huhuhu ~ dh lme tk edit . skali skala nk hlangkn rse tnsion kite . nk tgk ? ada di bwh ini ...


SHINee <3


cmne kwn2 ? okay tk ? hehehe . kite ada gak tnye pndpt akak kite . dye ckp kne edit tuhh lahh nie lahhh . mls lahh kite nk buat . ngeee ~ okay lahh korg, kite nk off dlu . krg kite update lg ye . tata ~ :)

Thursday, 25 August 2011

Rindunya kat dye :(

halu halu ~ skrg nie kite tgh sdehh lahh . yelah , org yg kite ske tuhh dh blek kg dye . alahh :( . ble dgr lgu Beast - Fiction , msti kite asyk trigt dye je . rndunye .. emmm, smlm kite ada edit gmbar. gmbar Boyfriend . hahaha .. tkde kje . tp hrp korg ske lahh . kalau ada cacat cela please comment yee :)









cmne ? okay tk ? lain kali kite update lg gmbar yg kite edit :) . okay lahh guys/girls, lain kali kite update lg blog nie . tata :)

Monday, 22 August 2011

Dongwoon~

halu halu korg ~ korg tgh buat ap? hehehe . hri ni piqa tk skolah . tk bpe shat ( dh tk shat still nk bkak blog ) . dr smlm kite asyk trigt someone tuhh . hehehe ~ rndu gler kat org tuhh . tkpe laahh . kite lehh tgk gmbr ni kalau kite rndu dye . nk tau sape ?

DONGWOON !!
hehehe ~ lehh tgk nnti :) . okay lahh . tu je kite nk update . krg kite update lg blog kite . tata <3



Thursday, 18 August 2011

Huhuhu ~

halu halu ~ piqa di sini . hari ini piqa happy . bm piqa dapat A :) . alhamdulillah ~ bukan senang kot nk dptkn A . piqa bersyukur sgt2 . and today my beloved mom's birthday !! happy birthday mak :)


semalam enn aku dengar satu lgu tuhh . dr group kpop yg bernama Boyfriend :) . tjuk lgu tuhh Water Flow, Let's Get It Started . best gler kot :) . gempak gler dance step diorg . dh mcm TVXQ . dlm gmbar Boyfriend tuhh aku ske yg tgh blah atas . nmpk mcm Taemin SHINee :) . ske ske ske <3


cmel enn ? hehehe . okay lahh korg2 , nk buat rvision . lg sbulan je nk PMR . so kne berusaha lbeh kras lg :) . krg piqa update lg blog kite . tata ~

Monday, 15 August 2011

sedih+happy+menyirap~

halu halu~ piqa di sni .. hri nie kite sdehh . tk tau nape . sdehh sgt2 . mgkin psl smlm kot . kite tk tau nape kite jless gler ngn bdk tuhh . nk kte kite sygkn dye . tk lahh, kite tk ske pun dye . kite anggp dye mcm kwn kite je . tp nape ehhh kite rse jless sgt ngn dye ?? anybody know why i become like this way ? i hate it so much .. kite ada dpt result trial pmr kite bru2 nie . math kite dpt A ~ huhuhu . tdak ku sgke :) . happy kot . dh lahh pling tnggi dlm kls kite . and ada perkara yg dh brlaku pd kite . jeng jeng jeng ~ amende ehh ? 

Monday, 18 July 2011

Poem Buatanku :)

halu halu ~!! piqa di sini :) . baru balik dr skolah . balik2 je bkak blog . bgs gler enn ? hehehe .. tadi kat skolah asyik trnmpk je bdak2 couple nihh . perasaan sedih jgak lahh tgk diorg tuhh . yelahh, teringat someone yg kte ske tuhh . sooo .. untk hlangkn perasaan tu, piqa ada buat poem ( i guesss ...?? ) psl dia .


every single word that you said to me
i will keep it in my mind
every support you give to me
i will keep it as my supporter to breath
every beat of my heart that beating
always made me remind about you
you're my love
you're my heart
now you're gone
no your support anymore that i always heard
just our memories
playing in my mind
i keep hearing a damn love song
although i know it made me
suffer because missing you too much


okay takkk ?? mcm byk grammar mistake jerr enn ? hehehe .. piqa tkde lah pndai sgt grammar2 sgala nihh :) . okay lah, piqa nk buat hw . krg piqa update lg blog piqa . bye2 :D


love : Syafiqah Piqa ( 의 Efi ) :)

Sunday, 17 July 2011

F.T Island - Saranghajimayo

가야죠 서둘러 가야죠
미련이 눈물이 될테니
남겨진 그대 보지 못하게
좀 더 서둘러 가야죠


우네요 떠나는 사랑이
차오른 슬픔이 쏟아져
한걸음 조차 걷기도 힘들어
돌아선 채
울고만 서 있네요


사랑은 하지 마요
이별이 꼭 온대요
숨 쉴 수도 없이 아파요
사랑만큼 아프면 되는 줄만
잊는 줄만 알았던 거죠
아니죠 수천배는 더 아파요


겁나요 눈뜨고 사는게
찾아도 보지 못할테니
차라리 그댈 그리워하다가
지쳐 잠든 채로 사는게 낫죠


사랑은 하지 마요
이별이 꼭 온대요
숨 쉴 수도 없이 아파요
사랑만큼 아프면 되는 줄만
잊는 줄만 알았던 거죠
아니죠 수천배는 더 아파요


다시 다시요 안돼 안돼요
바보처럼 혼자 말해요


사랑은 하지 마요 죽을만큼
아파요 매일 눈물도 난다구요
다른 사랑 온다면 쉬울꺼라
잊을꺼라 말했었는데
아니죠 내 사랑은 안 되네요
나는요

translation :

I have to leave, I have to hurry and leave
Affection will turn into tears
So that I can’t see the one I left behind
I have to hurry a bit more and leave
She is crying, the love that I leave
The overwhelming sadness is flowing
It is so difficult to take a step
With her back to me
She stands, crying


Don’t ever love
Heartbreak will surely come
It hurts to even breathe
I thought that this would only hurt
as much as I loved
But I was wrong. It hurts a thousand times more


I’m afraid of living with my eyes open
Because I know I won’t see you even if I look for you
It seems better to fall asleep exhausted
After longing for you


Don’t ever love
Heartbreak will surely come
It hurts to even breathe
I thought that this would only hurt
as much as I loved
But I was wrong. It hurts a thousand times more


Just once, one more time, can’t we try it? Can’t we?
I cry out like an idiot to myself


Don’t ever love
It hurts enough to die
You will cry every day
I told myself that when love comes again
that it would be easier and that it would last
But I was wrong. Not for my love
Not for me

Sunday, 3 July 2011

EXAM NAK DEKAT~!!!


agak menakutkan ble pk psl PMR . huh, aku takut lahh . trial pmr yg prtma hri slasa mnggu dpn . hope aku boleh jwb :)

Sunday, 5 June 2011

Life must goes on :)

You have to take the good with the bad, smile when you're sad, love what you've got and remember what you had .. Always forgive but never forget, learn from your mistakes but never regret, people change, things got wrong, just remember, life goes on :)

Saturday, 4 June 2011

Perasaan ini ..


Aku terbelenggu seketika
Aku bagaikan tak percaya akan semua ini
Adakah ini mimpi ?
Adakah semua ini ilusi ?
Aku seperti jatuh rebah ke bumi ini
Aku mahu sangat tutup mataku ini
daripada melihat semua kejadian itu
Aku mahu sangat tutup telingaku ini
daripada mendengar semua perkataan itu
Tapi aku tak boleh ..
Aku hanaya mampu menangis dan menyerah kepada Ilahi saja
Menangis kerana dihiris pisau
Ngilunya ..
Tak dapat dikatakan
Perasaan benci
Perasaan marah
Perasaan kecewa
Mula menular dalam diri
Mahu saja aku menjerit sekuat - kuatnya
Biar semua orang tahu apa yang aku rasai sekarang
Aku benci semua ini
BENCI !!!

Friday, 3 June 2011

you gain strength, courage and confidence by every experience in which you really stop to look fear in the face . you are able to say to yourself, " i have lived through this horror . i can take the next thing that comes along . " you must do the thing you think you cannot do ..

Thursday, 2 June 2011

Friendship :)

Someone to lean on
Someone to love
With arms wide open
You offer a hug


Someone to cry with
Laugh with and smile
Someone to make
Every moment worthwhile


When times get rough
And my world falls apart
You're someone i run to
You offer your heart


From tearful shoulders
To stomach - aching laughs
You'are someone i need
And someone everyone should have


You're someone who can always
Show me the brighter side
And i can always tell you
What i feel inside


Someone to be thankful for
Someone to never forget
You're someone special i'll always love :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...